Estradan opettajat
Ammattitaitoiset opettajamme ovat sitoutuneet parhaaseen mahdolliseen oppimistulokseen.
Klikkaa kuvaa, niin näet ope-esittelyn!
Soitinopettajat

Soitinopettaja
Tervakangas, Aku

Soitinopettaja
Tervakangas, Aku

Soitinopettaja
Blom, Tuulikki

Soitinopettaja
Elomaa, Hannu

Soitinopettaja
Elomaa, Hannu
Hannu Elomaa toimii Estradassa pianonsoiton päätoimisena tuntiopettajana. Hannu on musiikkipedagogi AMK ja filosofian maisteri musiikkitieteestä. Hannu on aloittanut oman musiikkiuransa 9-vuotiaana klassisella pianolla, mutta on sittemmin perehtynyt laajasti eri musiikkityyleihin ja on kiinnostunut myös musiikkiteknologiasta. Hannun erikoisalueita ovat vapaa säestys, improvisointi ja jazz.

Soitinopettaja
Halonen, Olli

Soitinopettaja
Halonen, Olli
Olen 30-vuotias Metropolialta valmistunut muusikko. Opetuksen lisäksi keikkailen suomalaisten Pop-artistien kanssa, sekä työskentelen Helsingissä sijaitsevalla studiollani. Opettajana olen käytännönläheinen, ja pyrin suunnittelemaan opetuksessa käyttämäni harjoitukset oppilaan lempimusiikin ympärille.

Soitinopettaja
Helander, Laura

Soitinopettaja
Helander, Laura

Soitinopettaja
Hellman, Katja

Soitinopettaja
Hellman, Katja
Aloitin omat piano-opintoni 5-vuotiaana, ja opintojeni tie on kulkenut EMO:sta Sibelius-Akatemiaan ja sieltä vielä Amerikkaan jatko-opintoihin Berklee College of Musiciin.
Opetan klassista pianonsoittoa mutta myös mielelläni kevyttä musiikkia ja vapaata säestystä.
Tykkään opettaa kaikenikäisiä ja -tasoisia oppilaita – pienissä lapsissa on ihanaa alkuenergiaa, ja nuorista löytyy aina minua hämmästyttävää sitkeyttä ja intensiteettiä. Opettajana haluan kaivaa oppilaistani parhaimman esiin, mutta aina ilon ja innostuksen kautta!

Soitinopettaja
Kald, Merike

Soitinopettaja
Kivimäki, Petri

Soitinopettaja
Kivimäki, Petri
Olen rautainen opettamisen ammattilainen, jolla on kykyä rohkaista ja motivoida kaikenikäisiä oppilaita. Kokemusta kitara- ja bändiopettamisesta minulla on yli 15 vuotta. Koulutukseltani olen musiikkipedagogi (YAMK). Keikkailen aktiivisesti Vesterinen yhtyeineen -bändissä, ja lisäksi sävellän ja sovitan musiikkia. Mottoni on: Soittaminen on hauskaa, varsinkin yhdessä soittaminen!

soitinopettaja
Kolehmainen, Antti

soitinopettaja
Kolehmainen, Antti
Aloitin sellonsoiton ala-asteella ja kitara löysi mukaan yläasteen alussa. En ole vielä tähänkään päivään mennessä osannut päättää kumpi soitin kiinnostaa enemmän. Olen valmistunut muusikoksi Turun Konservatoriosta ja Musiikkikasvatuksen kandidaatiksi Sibelius-Akatemiasta, missä vielä viimeistelen maisterin tutkintoani. Esiintymiskokemusta minulle on kertynyt monesta eri genrestä ja keikkapaikat ovat tulleet tutuiksi ulkomaita myöden. Opetuksessa ja oppimisessa tärkeintä on motivaation löytäminen, joten oppilaan omalla äänellä on suuri rooli. Vaikka olenkin teknisen näpertelyn ja pikkutarkan hiomisen ystävä, ei silti sovi unohtaa rentoa meininkiä ja oppimisen iloa!

Soitinopettaja
Lazareva, Tamara

Soitinopettaja
Lazareva, Tamara

Soitinopettaja
Pekonen, Timo

Soitinopettaja
Pekonen, Timo
Aloitin bassonsoiton 12-vuotiaana. Olen opiskellut opettajaksi Joensuussa. Olen erikoistunut bändisoittoon ja tyylillisesti rock, soul ja proge ovat lähellä sydäntäni. Minulle tärkeintä opetuksessa on oppilaan huomiominen. Sisältöä luodaan kiinnostusten pohjalta ja tekniset asiat ujutetaan mukaan.

Soitinopettaja
Riikonen, Seppo

Soitinopettaja
Riikonen, Seppo
Opetan kitaransoittoa ja ohjaan bändejä. Soittamisen olen aloittanut n. kymmenen vuoden iässä.
Soitan rytmimusiikkia laaja-alaisesti: rock, pop, blues, jazz… Opetuksessa minulle tärkeää on hyvä ja luottamuksellisen opettaja-oppilassuhteen luominen ja oppilaan auttaminen edistymään kitaransoitossa ja musiikissa yleensä.

Soitinopettaja
Rimpinen, Rami

Soitinopettaja
Rimpinen, Rami
Aloitin soittamisen ala-asteella ollessa. Valmistuin Helsingissä 2007 ammattikorkeakoulusta soitonopettajaksi. Erikoisalueeni on kehon toiminnan ja motorisen harjoittelun ymmärtäminen laajemmin koska musiikin lisäksi toimin ammattilaisena liikunta-alalla. Minulle opettamisessa tärkeää on oppilaan sisäisen motivaation löytäminen ja ylläpitäminen, innostaminen ja kannustus.

Soitinopettaja
Savela, Hanna

Soitinopettaja
Savela, Hanna
Pohjois-Pohjanmaalta kotoisin oleva Hanna Savela valmistui Kokkolan Centria-ammattikorkeakoulusta huilunsoitonopettajaksi vuonna 2018. Kokemusta opettajan työstä hänellä on kertynyt jo vuodesta 2012 lähtien mm. Ylivieskan seudun musiikkiopistolla, Ylivieskan seudun kansalaisopistolla sekä Kokkolan työväenopistolla.
Muusikkona Hanna on soittanut useissa kokoonpanoissa niin orkestereissa kuin bändeissä. Opetuksessaan Hanna kokee kaikkein tärkeimpänä musiikin kautta välittyvän ilon ja kannustavan yhdessä tekemisen meiningin. Hän haluaa opetuksessaan myös haastaa ja tukea oppilaita kehittämään omaa ajatteluaan soittamiseen ja sen oppimiseen liittyen.

Soitinopettaja
Tertsunen, Tiina

Soitinopettaja
Tertsunen, Tiina
Heipparallaa, olen Tiina.
Aloitin soittoharrastukseni alle kouluikäisenä. Pääsoittimeni on piano, mutta olen kokeillut myös muita soittimia sekä laulanut liki aina. Harrastuksiini on kuulunut myös tanssi ja kirjallisuus eri muodoissaan. Ulkoliikunta on tärkeä osa elämäntapaa.
Työssäni pyrin välittämään monipuolisen ja monimuotoisen harrastamisen ilosanomaa sekä samanlaista musiikin iloa kuin omat opettajani aikoinaan.
Salaisuutena voin kertoa, että erityistä iloa minulle itselleni tuottaa sanallinen improvisointi näyttämöllä, etenkin eläimen hahmossa.

Soitinopettaja
Tiainen, Petri

Soitinopettaja
Tiainen, Petri

Soitinopettaja
Vainiola, Tuukka

Soitinopettaja
Vainiola, Tuukka
Olen valmistunut musiikkipedagogiksi vuonna 2006 ja työskennellyt Estradassa vuodesta 2007. Opetustyöni ohella teen muusikon töitä eri kokoonpanoissa useita tyylejä soittaen.
Nuoruuteni kitaraharrastus pyöri pitkälti metallimusiikin parissa, tällä hetkellä vakavana harrastuksena on flamencokitaran soitto.

Soitinopettaja
Volz, Sonja

Soitinopettaja
Volz, Sonja
Olen Sonja Volz, helsinkiläinen musiikkipedagogi. Valmistuin musiikkipedagogiksi Metropolia Ammattikorkeakoulusta keväällä 2018, jossa pääaineenani oli varhaisiän musiikkikasvatus ja taiteen soveltava käyttö. Pääinstrumenttini on piano, mutta soitan myös useita muita soittimia ja käytän niitä aktiivisesti opetustyössäni. Muskareiden lisäksi olen opettanut pianonsoittoa jo useamman vuoden ajan.
Tanssinopettajat

Tanssinopettaja
Anttila, Heidi

Tanssinopettaja
Anttila, Heidi
Heidi on Turun ammattikorkeakoulusta vuonna 2011 valmistunut tanssinopettaja. Hän tehnyt paljon töitä tanssin opettajana useassa erilaisessa tanssikoulussa ja organisaatiossa. Hän opiskelee kasvatustieteen maisteriksi. Lasten opettamisessa hänelle on tärkeää ryhmän hallinta niin, että tunti soljuu tasaisesti eteenpäin ilman, että lapsille jää aikaa turhautua, vaan että kiinnostus pysyisi läpi tunnin tarinassa tai teemassa.
Hänelle on tärkeää, että tekniset perusasiat ja esimerkiksi linjaukset ovat kunnossa ennen kuin aletaan harjoittelemaan haastavampia asioita.

Tanssinopettaja
Ji, Rani

Tanssinopettaja
Ji, Rani
Rani Ji tanssi ensin pitkään klassista balettia, kunnes hurahti katutanssiin ja K-poppiin. Hän aloitti K-popin vuonna 2014 oman tanssiryhmänsä kanssa ja siitä lähtien hän on kisannut säännöllisesti ja erittäin hyvällä menestyksellä. Rani Ji on opettanut K-popia jo muutaman vuoden ajan.

Tanssinopettaja
Kinnunen, Petra

Tanssinopettaja
Kinnunen, Petra
Petra Kinnunen on 30-vuotias Helsinkiläinen tanssija. Hän on valmistunut tanssijaksi ruotsalaisesta Åsa folkhögskolanista – 5-styles katutanssijalinjalta – jossa hän opiskeli housea, hip hopia, breikkiä, lockingia sekä poppingia. Petra kuuluu popping-tanssiryhmään nimeltä ph2 Crew, sekä breikkiryhmään nimeltä Eccentric Squad. Tanssin lisäksi Petra on opiskellut kuvataidetta vuoden ja työskentelee nykyään kuvataiteilijana. Hän on myös valmistunut valtiotieteiden kandidaatiksi pääaineenaan sosiaalityö ja tällä hetkellä viimeistelee maisterinopintoja.

Tanssinopettaja
Lounila, Heli

Tanssinopettaja
Lounila, Heli
Heli on intoa ja energiaa puhkuva, aurinkoinen tanssija-tanssinopettaja. Heli on kotoisin
Oulusta, jossa hän viimeistelee tanssinopettajaopintojaan Oulun ammattikorkeakoulussa,
päälajinaan showtanssi. Päälajinsa lisäksi tanssinopettajaopintoihin on lukeutunut liutta
muidenkin lajien opintoja baletista latinalaistansseihin sekä pari- ja kansantansseihin. Ennen
amk-opintojaan Heli on valmistunut luokanopettajaksi, jossa hänen erikoistumisaineinaan
olivat liikunta- sekä erityiskasvatus.
Opettajana Heli on tunnettu energisestä ja rempseästä luonteestaan, joka ulottuu myös
opetukseen. Heli on opettajana tarkka siitä, että tunneilla keskitytään tekemiseen,
unohtamatta kuitenkaan pientä pilkettä silmäkulmassa. Opetuksessaan Helille on tärkeää
panostaa vuorovaikutteisuuteen sekä turvallisen oppimisympäristön luomiseen. Heli haluaa
jokaisen oppilaansa kokevan, että tunneille voi tulla omana itsenään. Opetuksessaan hän
korostaa oman kehon kuuntelemisen tärkeyttä, sekä avoimuutta – aina saa kysyä. Hänen
tunneillaan opitaan yhdessä oivaltaen ja samalla hauskaa pitäen.

Tanssinopettaja
Merikari, Remi

Tanssinopettaja
Merikari, Remi
Remi Merikari on toiminut break-opettajana kuuden vuoden ajan valmentaen lapsia ja nuoria alkeistasosta koulutusryhmiin saakka. Remi aka Rem1 kuuluu 2017 perustettuun Eccentric Squad nimiseen break-ryhmään. Breikkiä Remi on tanssinut 13 vuotta, ja hän kilpailee sekä esiintyy niin Suomessa kuin satunnaisesti ulkomaillakin. Menestystä on kertynyt kotimaan kilpailuista, ja esiintymään hän on päässyt erilaisten tapahtumien lisäksi mm. televisiosarjoihin ja uutisiin. Remi on valmistunut kasvatus- ja ohjausalalta lastenohjaajaksi, ja aloittaa syksyllä 2021 nuoriso- ja yhteisöohjaajaksi opiskelun.
Opettajana Remi on kannustava, energinen ja kaikki huomioonottava. Hänen tunneilleen jokainen on tervetullut juuri sellaisena kuin on. Remin tunneilla keskitytään perustekniikan harjoittelemiseen ja oman persoonallisen tyylin löytämiseen.

Tanssinopettaja
Oksanen, Natalia

Tanssinopettaja
Oksanen, Natalia
Helsinkiläislähtöinen Natalia on valmistunut tanssinopettajaksi Savonia-ammattikorkeakoulusta keväällä 2020 ja suorittanut tanssijan tutkinnon aiemmin Outokummun tanssin koulutuksessa vuosina 2013-2016. Lisäksi Natalia on täydentänyt osaamistaan vaihto-opinnoissa Frankfurt University of Music and Performing Arts:ssa ja Oslo National Academy of Arts:ssa sekä lukuisilla ammattilaiskursseilla Suomessa ja ulkomailla.
”Tunneillani harjoitellaan tanssitekniikkaa ja kehitetään ilmaisullisia taitoja erilaisten liikesarjojen ja improvisaation kautta. Opettajana haluan haastaa oppilaani heittäytymään rohkeasti uusien asioiden äärelle ja luoda turvallisen ilmapiirin, jossa jokaisella on tilaa kokeilla ja oivaltaa. Myös musikaalisuus on opetuksessani tärkeässä osassa, ja tunneillani treenataan hyvällä meiningillä haasteita kaihtamatta!”

Tanssinopettaja
Palmroos, Emilia

Tanssinopettaja
Palmroos, Emilia
Emilia on valmistunut tanssijaksi Pohjois-Karjalan ammattiopisto Outokummusta keväällä 2017. Valmistumisen jälkeen Emilia on toiminut tanssinopettajana eri tanssikouluissa Mikkelissä ja Savonlinnassa sekä toiminut nuorisoteatterin koreografina Rantasalmella. Lisäkoulutusta Emilia on hankkinut katutanssissa Los Angelesissa. Emilian mielestä parasta tanssissa on oppia monipuolisesti eri lajeja eri opettajien kanssa ja opettajana luoda tunneille avoin ja positiivinen ilmapiiri, jossa jokainen voi kokeilla ja kehittyä. Emilia haastaa oppilaitaan löytämään oman tyylin ja aidon nautinnon tanssiin.

Tanssinopettaja
Sedai, Pia

Tanssinopettaja
Sedai, Pia
Opettajien ja henkilökunnan kuvat: markkupajunen.com
Lukuvuosi | 2022-2023
Syyslukukausi alkaa 22.8.2022
Kevätlukukausi alkaa 13.1.2023